10 / 3 779

DS AUTOMOBILES Cestování ve francouzském stylu

14.10.2022 |  Štítky: DS | elektrický pohon | elektromobily

Cestování ve francouzském stylu: stánek DS Automobiles obklopený závěsy, kombinující kontrastní materiály a barvy s čistotou dřeva a černými panely na příčkách, s atmosférou provoněnou vůní DS Automobiles a prostoupený exkluzivní hudební atmosférou z reproduktorů a playlistu Focal i osvětlením navrženým pro představení řady E-Tense, zve veřejnost k pohlcujícímu zážitku ze světa značky, k objevování výjimečných výtvorů a jedinečného know-how ve francouzském stylu.

Nová DS 3, která již byla představena během pařížského týdne módy, se během pařížského autosalonu 2022 poprvé objeví na veřejnosti. Společnost DS Automobiles představuje i další novinky: vůz DS 9 E-Tense Opéra Première, jedinečnou kompozici nabízenou v limitované edici, která odhaluje to nejlepší z francouzského automobilového know-how s prodlouženým bezemisním dojezdem, DS 4 s novou velmi prémiovou verzí výbavy a také se zvýšeným 100% elektrickým dojezdem a Novou DS 7, která byla představena letos v létě.

Naše soutěžní zapojení do Formule E plodi inovace: vedle této nové řady se představuje také vysoce výkonná „technologická laboratoř“ DS E-Tense Performance a monopost Formule E DS E-Tense FE21. Stánek společnosti DS Automobiles se nachází v hale 4 výstaviště Porte de Versailles. Pařížský autosalon 2022 probíhá od 17. do 23. října v Paříži. 

NOVÁ DS 3: SVĚTOVÁ PREMIÉRA

Nová DS 3, která byla poprvé představena během pařížského týdne módy, se během pařížského autosalonu 2022 objeví na veřejnosti poprvé.
Nová DS 3, v níž se spojuje charakteristické know-how s avantgardní inspirací, je nástupcem modelu DS 3 Crossback, přičemž nabízí nový design a technologie. 
100% elektrická verze Nová DS 3 E-Tense je opatřena novým motorem o výkonu 115 kW (156 k) a novou baterií s kapacitou 54 kWh, díky níž je její dojezd až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP a více než 500 km v městském provozu. Z jedinečné siluety nové DS 3 vyzařuje odvaha, design vozu představuje rovnováhu mezi liniemi a hmotou. Nejzřetelnější změny se týkají přední části. Vůz získal novou dynamiku a robustní vzhled a současně si zachoval eleganci.

 
Stylové znaky ostatních modelů řady DS Automobiles se uplatnily v podobě přepracované širší přední masky chladiče, která je v závislosti na verzi doplněna černými nebo chromovanými diamantovými koncovkami. Typický systém DS Wings elegantně propojuje masku chladiče se světlomety.
Nové LED světlomety, které jsou součástí standardní výbavy celé řady, mají dynamický design a dodávají nové DS 3 ostřejší vzhled díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel pro maximální pohodlí a bezpečnost. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu, které vytvářejí výrazný širší podpis v souladu s nejnovějším designovým vyjádřením značky DS Automobiles.


Nová DS 3 prošla vývojem nejen z hlediska designu, ale i techniky. Nový nárazník a maska chladiče byly zcela přepracovány s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti vozidla. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu.
Pozornost je věnována také detailnímu zpracování znaků na masce chladiče a kapotě, které jsou doplněny motivem Clous de Paris a v závislosti na modelu jsou k dispozici v různých odstínech.

Profil si zachovává své charakteristické znaky, balancuje mezi odvážným designem a technickým know-how, zachovává si žraločí ploutev typickou pro DS 3, má vysouvací kliky dveří a neviditelné vnější lišty oken. Zadní část vozu je elegantní, světla a víko zavazadlového prostoru jsou decentně zvýrazněna černě lakovanou lištou. Ta nese nově podpis „DS Automobiles“, který byl vytvořen pomocí nové technologie, kdy jsou písmena z leštěné nerezové oceli rozdělena a jedno po druhém zasazena do lišty.
Kola mají zcela nový design zvyšující účinnost. K dispozici jsou v rozměrech 17 a 18 palců a v různých motivech a barvách. Nová DS 3 ve 100% elektrické verzi E-Tense je opatřena novými 18palcovými koly Toulouse s pneumatikami „Tall & Narrow Class A+ 

Vůz je osazen novým volantem, na kterém řidič nalezne ovladače asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení, umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3 s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System. Toto řešení nabízí zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu.
Nová DS 3 se vyrábí výhradně v Poissy nedaleko Paříže, a to ve verzi s elektrickým nebo spalovacím motorem (benzinovým nebo naftovým). Motory i nový elektromotor a baterie se zvýšenou kapacitou se rovněž montují ve Francii.

DS 4: STÁLE ELEGANTNĚJŠÍ VERZE A DELŠÍ DOJEZD

Na pařížském autosalonu se DS 4 představuje s nabídkou, která ve všech verzích bohatší, zejména byla doplněna o stupeň výbavy Opéra, verze Performance Line byly rozšířeny a vůz získal nové prvky výbavy. Výbava Opéra, která je symbolem toho nejlepšího z know-how společnosti DS Automobiles, nabízí elektricky ovládaná sedadla z hnědé kůže Nappa Criollo s vysokou hustotou a čalouněním v provedení Bracelet. Přední sedadla jsou vyhřívaná, ventilovaná a vybavená masážní funkcí.
Tato verze představuje vrchol nabídky, standardní výbava zahrnuje celou řadu prvků: systém DS Active Scan Suspension, střešní okno, zadní výklopné dveře s elektrickým bezkontaktním ovládáním, vrstvená přední a zadní okna, bezdrátovou nabíječku a hliníkové pedály a opěrku nohou.

Za příplatek je k dispozici systém DS Drive Assist 2.0 s novými funkcemi, jako je poloautomatická změna jízdního pruhu, která umožňuje bezpečnou automatickou změnu jízdního pruhu v rozmezí 70 až 180 km/h a spouští se stisknutím tlačítka na ukazateli směrového světla, a doporučení rychlosti podle značek. Detekce přítomnosti rukou na volantu byla vylepšena díky pásu, který je zabudován do celé plochu volantu, což usnadňuje používání. Verze Performance Line a Performance Line + jsou ještě výraznější: znaky DS Automobiles, DS 4 a E-Tense na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru jsou nyní v černém provedení. Prahové lišty dveří jsou z černého texturovaného kovu.

NOVÁ DS 7: VŠE PODŘÍZENO ELEGANCI

Nová DS 7, která se vyznačuje bezkonkurenčním komfortem a elektrifikovanými motory s výkonem až 360 koní, v sobě spojuje technologickou odbornost a eleganci.
Charakter nové DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části vozu. Nová DS 7 je stále elegantní, ale má dynamičtější a strukturovanější linie. Zcela nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Práce na ní byla odvedena díky úzkému propojení týmů DS Design Studio Paris a výrobních týmů v závodě Mulhouse (Francie), výsledek je zcela výjimečný jak z hlediska kvality, tak robustnosti. Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.

DS Light Veil se představují ve světové premiéře. Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam. DS Light Veil se rozsvěcují a zhasínají při zamykání a odemykání vozu.

DS Pixel Led Vision 3.0 představuje zcela novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel nové DS 7 mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu. Maska DS WINGS byla zeštíhlena a v závislosti na dané verzi má různý odstín. Mřížka chladiče byla rozšířena a obohacena o jemné kosočtvercové motivy, navazuje na ni zcela přepracovaný plášť nárazníku.


Nového designu s tmavě metalickým povrchem se dočkala také štíhlejší zadní LED světla vytvářející motiv víru šupin, které podtrhují jedinečný výraz nové DS 7. Přepracováno bylo i víko zavazadlového prostoru, které získalo výraznější linie, název „DS Automobiles“ je nyní umístěn na vizuálně protažené zadní části nové DS 7.
Okenní rámy a střešní lišty jsou vyvedeny v černém lesklém odstínu, který umocňuje dynamický charakter vozu.
Jednou z hlavních novinek nové DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. 

Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision.
DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť. Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.

Nová DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. Technologie E-Tense, která značce zajistila dva tituly ve Formuli E, tvoří většinu nabídky nové DS 7. Jde o motory s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.
U verze s výkonem 360 k je duch velkých cestovních vozů GT podpořen specifickým nastavením, které vyvinula divize DS Performance. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se čtyřpístovými třmeny DS Performance. Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 nabízí špičkový výkon, kterého dosahuje díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a elektromotorům na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol), přičemž hmotnost činí pouhých 1 885 kg, což je v segmentu plug-in hybridních vozů nejlepší poměr hmotnosti a výkonu.

Ve spojení s baterií o kapacitě 14,2 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi v režimu pohonu zadních nebo všech čtyř kol až na vzdálenost 62 km (WLTP EAER City) a 57 km (WLTP AER combined) s možností jízdy ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h. Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 má certifikované emise pouhých 40 gramů CO2 na kilometr a spotřebu 1,8 l/100 km. Nová DS 7 E-Tense 4×4 360, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R21, zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 sekundy.
 

DS 9 OPÉRA PREMIÈRE: JEDINEČNÉ SLOŽENÍ

DS 9 Opéra Première představuje dokonalost francouzského know-how v odvětví luxusního zboží. Jeho nový exkluzivní interiér navrhl tým divize Barvy a Materiály spolu s čalouníky DS Automobiles z pařížského regionu. Interiér vozu DS 9 Opera Première, jenž je ztělesněním výjimečné elegance, zdobí okouzlující kůže Nappa v odstínu šedá Perle po celé délce palubní desky a ve výplních dveří, kterou zdobí jemné perleťové prošívání Point Perle. Sedadla se symbolickým motivem hodinkového pásku Bracelet jsou potažena kůží Nappa v odstínu šedá Perle, která ladí s ozdobnými prvky. 

Kolem střešního okna a na všech sloupcích interiéru vytváří čalounění v provedení Alcantara® v odstínu šedá Galet jemnou a klidnou atmosféru, v níž jsou barvy elegantně sladěny. Mezi čtyřmi nabízenými odstíny se u modelu DS 9 vedle černé Perla Nera, šedé Platinum a perleťové Crystal Pearl objevuje i odstín Whisper. Tato sofistikovaná fascinující tmavá varianta s jemnými fialovými odstíny podtrhuje elegantnost modelu. Tento odvážný a neobvyklý odstín láme paprsky a vytváří hru světel, čímž oživuje a zvýrazňuje štíhlou siluetu vozu DS 9.

Vůz DS 9 E-Tense 4×4 360 Opera Première, který ve Francii přestavěly týmy DS Performance, představuje to nejlepší z technologií DS Automobiles. DS 9 E-Tense 4×4 360 Opera Première s benzínovým motorem PureTech 200 a dvěma elektromotory o výkonu 81 kW (110 k) vpředu a 83 kW (113 k) vzadu a specifickým nastavením nabízí špičkové výkony (zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 s, zrychlení 1 000 m s pevným startem za 25,0 s) a emisemi CO2 pouze 35 g/km. Elektromotory vozu E-Tense 4×4 360 ve spojení s baterií o kapacitě 15,6 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi až na vzdálenost 65 km (WLTP EAER City) a 62 km (WLTP AER combined) s možností jízdy rychlostí až 140 km/hod. Vůz DS 9 E-Tense 250 Opera Première je pro prodloužení dojezdu vybaven benzinovým motorem PureTech 200 a elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k) s baterií o kapacitě 15,6 kWh. Dojezd bez emisí činí 73 km v kombinovaném cyklu WLTP a 83 km v městském cyklu WLTP. Emise CO2 jsou certifikovány na 23 g/km při kombinované spotřebě paliva 1,0 l/100 km.


Kromě výbavy, která je již součástí standardní výbavy modelu DS 9 Rivoli +, zejména řízeného systému tlumení DS Active Scan Suspension, systému DS Drive Assist pro poloautonomní řízení úrovně 2 a natáčecích světlometů DS Active LED Vision, získal model DS 9 Opera Première do standardní výbavy další technologie, jaké je systém nočního vidění DS Night Vision, rozšířený bezpečnostní paket, DS Park Pilot, střešní okno s elektrickým otevíráním a elektricky ovládanou sluneční clonou, audiosystém Hi-Fi Focal Electra®, sedadla DS Lounge a alarm se superzamykáním dveří a elektrickou dětskou pojistkou.

DS E-TENSE PERFORMANCE: LABORATOIRE HAUTES PERFORMANCES

Vůz DS E-Tense Performance navrhl jako velmi výkonnou laboratoř tým DS Performance, který předtím dva roky po sobě získal titul jezdců i týmů v šampionátu Formule E.
Během první série testů ujel vůz DS E-Tense Performance již více než 3 000 kilometrů a potvrdil zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy! Na závěr své účasti na 6. ročníku soutěžní přehlídky Chantilly Arts & Elegance Richard Mille získal vůz DS E-Tense Performance cenu za inovaci, která mu byla udělena za technologické a stylistické řešení.
Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 koní a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost.

Jedním ze základních prvků vysoce výkonné laboratoře DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Využívá inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.
Přední část vozu nabízí novou výraznou plochu na místě masky chladiče. Toto řešení doplňuje logo DS Automobiles s trojrozměrným efektem – jako výloha – se specifickou uvítací animací. Na obou stranách jsou umístěna nová světla pro denní svícení, která s nebývalou jemností kombinují technologii a styl a dodávají osvětlení široký záběr. Celý systém se skládá z 800 LED diod. Dvě kamery umístěné na místě světlometů dotvářejí vizuální identitu vozu DS E-Tense Performance a zároveň umožňují získávat užitečná data o této pojízdné laboratoři.

Aerodynamické linie podtrhuje interferenční odstín, který se leskne jako krovky brouka. V závislosti na vnějších podmínkách a úhlu pohledu se mění vnímání barvy, celek nabízí výrazný kontrastní efekt s lesklými černými plochami táhnoucími se až ke kapotě. Dvacetipalcová kola mají díky novým zabudovaným prvkům aerodynamický profil.
Pro interiér je nejdůležitější efektivita. Skořepinová sedadla a volant Formule E vytvářejí atmosféru vysokého výkonu. Pohodlí a pozornost věnovaná detailům jsou podtrženy také specifickým černým koženým čalouněním.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků